Day 1, Friday,  10 May 2013

9:00-10.30

Registration

10:30-10:45
FORMAL OPENING - Jacek Członkowski, PASE President

10:45-11.35

OPENING PLENARY

Withholding the image

Jamie KeddieAudytorium

11.35:11.45
Coffee
11.45-12.35

Technology and principles in language teaching

Hugh DellarAudytorium

12.35:12:55 Coffee
I - MANAGEMET AND MARKETING

II - METHODOLOGY

ENGLISH

II - METHODOLOGY

POLISH / FRENCH

II - METHODOLOGY

RUSSIAN

FUNDACJA ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI i JĘZYKI OBCE W SZKOLE

12:55-13:45

Przyszli klienci szkół językowych, Jarosław Spychała

Language All Inclusive. Towards Fluent Beginners, Grzegorz Śpiewak

Użycie dokumentów autentycznych na zajęciach języka obcego już od A1- czy to jest w ogóle możliwe? Dorota Biele

Zasady konstruowania kompletów multimedialnych do nauki Kultury, Literatury i Historii Rosji, Ałła Akishina

Strategie są dobre na wszystko? Rola kompetencji strategicznych uczniów i nauczycieli na lekcji j. obcego(panel), prof. Jolanta Zając, dr Krystyna Szymankiewicz, Anna Grabowska

13:45-14:45
Lunch
14:45-15:35

Pieniądze, tradycja i ja - czyli co buduje poczucie wartości u polskiego przedsiębiorcy?Joanna Femiak

Nothing Stands Still for Long ? Changing English, Rob Dean

Elżbieta Jarosz

 

Nauczanie literatury rosyjskiej X-XVIII wieku na studiach rusycystycznych w grupach bez znajomości języka rosyjskiego,Magdalena Dąbrowska

Wielojęzyczność niezwykła codzienność UE - o ofercie językowej europejskich programów edukacyjnych oraz POKL,Małgorzata Janaszek, Michał Sosnowski

15:35-15:50

Wspólne zdjęcie uczestników kongresu
15:50-16:40

Fundusze unijne na lata 2014-2020? źródła pozyskiwania środków na inwestycje i działania operacyjne szkół językowych, Artur Bartoszewicz

Cambridge English: the first 100 years, Vaughan Elliott

Ré-intégrer ce qui est intégral a la langue: Francophonie en classe de FLE, Jacek Mulczyk-Skarżyński
Bez tajemnic o tajemniczej rosyjskiej duszy(dydaktyzacja materiałów kulturoznawczych, wskazówki praktyczne), Agata Buchowiecka-Fudała, Dorota Piekarska-Winkler

Twinning przez eTwinning- możliwość współpracy nauczycieli języków obcych z wykorzystaniem ICT

 

16:40-17:10
Wine Reception
17:10-17:55

Po co nam śmierdząca skarpeta? Czyli o skuteczności rynkowej programu do nauczania dzieci na przykładzie programu Teddy Eddie, Aleksandra Komada

Make it Memorable, Ramon Schindler


Język rosyjski w historii i kulturze Rosji, Ludmiła Szypielewicz

 

17:55-18:15
Coffee
18:15-19:05

Bored students? Consider the brain's reward system for a change

Herbert PuchtaAudytorium

19:15-22:00

Congress Gala

Day 2, Saturday,  11 May 2013

9:00-9:50

What is Demand-High ELT?

Jim ScrivenerAudytorium

9:50-10:10
Coffee

I - MANAGEMET AND MARKETING

I - MANAGEMET AND MARKETING
II - METHODOLOGY

ENGLISH

POLISH
RUSSIAN
10:10 - 11:00

Wyprzedzanie konkurencji i efektywne pozyskiwanie nowych słuchaczy, przy wykorzystaniu Platformy LangLion, Michał Bartosiński

Szansa na sukces dla edukacji językowej w Polsce: wpiszmy się w potrzeby, trendy i rekomendacje - dajmy sobie szansę na rozwój! Katarzyna Kieszkowska, Liliana Szczuka-Dorna, representative of FIJED

(Critical) thinking with young learners and teens, Herbert Puchta

"Mój przyjaciel Szymon": małe książki o dużych sprawach i ich wykorzystanie na zajęciach języków obcych, Aneta Chabrowska

Dyskusja jako jedna z aktywizujących form nauczania języków obcych, Valentina Tolstouhova

11:00 - 11:20
Coffee
11:20 - 12:10

Koncepcja i planowanie biznesu z pasją - praktyczne aspekty coachingu we wspieraniu rozwoju szkół językowych,
Krzysztof Michał Nowak

Samozatrudnienie lektorów jako forma optymalizacji kosztów zatrudnienia, Grzegorz Stępień

How to Demand High with a Coursebook, Jim Scrivener

"Dlaczego nikt mi tego wcześniej nie powiedział?"Kłopotów z uczniem w firmach ciąg dalszy, Luiza Wójtowicz-Waga Współczesne podręczniki do nauki języka rosyjskiego, Swetlana Remizowa 
12:10 - 13:00

Lunch

13:00 - 13:50

Negotiation Skills in Managing a Language School, Agata Cielarska

2033: Apokalipsa na żywo czy kraina obfitości? 
Dwa scenariusze dla rozwoju edukacji językowej w Polsce na najbliższe 20 lat,
Mateusz Bogdanowicz

Sleep, run, study, Czesław Kiński, Jacek Łagun

Mądra cyfryzacja w szkole językowej,Marek Jedryka, Jarosław Kowalski

Wykreuj swoje zajęcia. Podręcznikowo! Anna Wrzesińska

13:50 - 14:10
Coffee
14:10 - 15:00

What makes a successful language school ? Ian Powney, representative of EAQUALS

Time Management, czyli zarzadzanie obowiazkami w czasie, Elżbieta Wołoszyn

Chinese Language Acquisition: evaluation of teaching methods and introducing culture-oriented background, Katarzyna Bańka

Po drugiej stronie lustra, Ewa Włodarczyk

Technologie komputerowe dla konstruowania  materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego, Eliseeva

15:00 - 15:20
Coffee
15:20 - 16:10

CLOSING PLENARY

The European Profiling Grid as an effective tool to manage professional development

Ludka Kotarska / representative of EAQUALS, Audytorium

16:10 - 16:30

CONGRESS CLOSURE

 

* The organizers reserve the right to make changes in the congress program.